Ev Ekmeği Yapımı Tarifi

Ev Ekmeği Tarifi İçin Gerekli Malzemeler ve Yapımı

Evde kal önerisini dikkate aldım sonra da kalkıp  ev ekmeği  yaptım. ( Sizde lütfen evde kalın işiniz olmadıkça gerekmedikçe çıkmayın sağlığınız paradan da her şeyden de önemli. )


Hamur İşi Tarifler

Hamur İşi Tarifler

  • 1 paket instant maya
  • 2,5 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 3,5 su bardağı un 

Un hariç diğer malzemeleri karıştırdım ve 5 dakika bekledim. Unu azar azar tahta kaşıkla karıştırarak ekledim. Ben geceden hamuru yapıp buzdolabında beklettim ama 1 saat mayalanması yeterliymiş . Yağlı kağıt serdiğim pişirme kabına alıp 15 dakika tepsi mayasında beklettim. Üzerine un serpip çizik attım. Önceden ısınmış 200 derecede 45 dakika pişirdim. Soğuyunca dilimledim. Kalıptan çıkarıp soğumasını bekleyin yalnız terleme yapabiliyor .

TARİFİMİN VİDEOSU
.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Merhaba,

    Unu neden hamur üzerine seroiyorsunuz tekrar?

    YanıtlaSil
  2. Bu evde kal döneminin en kötü tarafı insanın aklına sürekli yemek yapmak geliyor:)) Ekmeği ben ekmek makinesinde yapıyorum ama fırında da denenebilir demek ki. Elinize sağlık, güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun deneyin bence pişman olmayacaksınız :)

      Sil
  3. Ben bu tarife aynı zamanda yoğurtta ekleyerek denedim bi kere. Poğaça hamuru gibi oluyor ve pişince de hem ekmek hem de poğaça yiyormuş gibi oluyor :) Bence deneyebilirsiniz asla pişman olacağınızı sanmıyorum. Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil

Lütfen küfür,argo ve reklam içermeyen yorumlar yapınız :)