Lezzetli Kek Tarifi

MEYVELİ - FINDIKLI KEK TARİFİ VE GEREKLİ MALZEMELER

Kek bildiğimiz klasik kek fakat benim yapmamla tabi ki tam kıvamında ve lezzetli bir kek haline dönüştü

Tatlı Tarifi


  • 2 adet yumurta
  • 1 bardak +2 kaşık şeker
  • 1 bardak süt
  • 2 kaşık yoğurt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 ‘er paket kabartma tozu ve vanilya
  • 2,5-3 su bardağı un (eleyerek)
  • Kuru kayısı 
  •  kuru üzüm 

  •  fındık



Yumurta ve şekeri iyice çırptım beyaz olana kadar . Kabartma tozu , un ve meyveler hariç diğer malzemelerinde ekleyip çırpmaya devam ettim. Unu eleyerek kontrollü şekilde çırptım. En son kabartma tozunu ekleyip şöyle bir karıştırdım (çok DEĞİL ama ) bolca yağladığım kalıba hamurun yarısını döktüm. Kuru meyveleri yaydırarak döktüm. Kalan hamuru da ekledim . Üzerine bolca fındık serptim. Önceden ısınmış 180 derecede fırında kapağını hiç açmadan 25- 30 dk kadar pişirdim. Soğuyunca ters çevirip dilimledim .

Tatlı Tarifi






Yorum Gönder

0 Yorumlar